پیام شهردار بندر بوشهر به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹

پیام شهردار بندر بوشهر به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹
بنام هستی بخش
یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ 
حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَال
زکوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی    
ازین باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی
همشهریان گران ارج
 ارجمندی و والایی نوروز در فرهنگ وتاریخ ایران آنچنان بوده وهست که این آیین وجشن به برترین نشانه ونماد فرهنگ ملتی نستوه وبزرگ مبدل گشته، قومی که تا همیشه تاریخ نام‎شان، عظمت سرزمین‎شان وشکوه سرمدی‎شان در دالان‎های تاریخ، در آواز هر پرنده و توفان درعبور هر ابر مهاجر است که می‎رود به چهار گوشه جهان. هم از این‎رواست که این جشن در جغرافیای فرهنگی ایران که بسیار پهناورتر از اکنون بود برگزار می‎شده والبته دیگر نقاط عالم که روزگاری از آن ایران بوده اند هنوز هم این آیین را چنان‎که می‎سزد، ارج می نهند.
نوروز و آیین نوروز که از آغاز تاکنون همواره از زمان پیدایی تا هم‎اینک تیره‎های گوناگون ایرانی آن را پرشور وباورمند بر پای داشته ومی‎دارند، بزرگترین جشن ورستاخیز زمین است. ما بزرگداشت و برگزاری نوروز را به گونه‎ای نمادین ونهانگرایانه، بازگشت آفرینش را به روشنایی وپاکی‎های آغازین جشن می‎گیریم. رهایی هستی را از چنگ تیرگی وسرما که خود برجسته‎ترین نشانه است را بزرگ می‎داریم و به فرخندگی فرا یاد می‎آوریم.
این ساختار نمادین وپیچیده وپرمایه جشن وآ یین نوروز که بازتابی کیهانی وهستی شناختی دارد ونشان ونموداری از ژرف‌ترین و پایدارترین اندیشه‎ها وآ زمون‎های انسانی- ایرانی درباره خویشتن و جهان آفرینش است، مایه ماندگاری این آیین سترگ در درازنای تاریخ ایران گردیده که همواره سرزمین مینو ومعنا بوده است.
اینجانب فرصت را غنیمت شمرده در آستانه سال نو، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید والامقام سردار سلیمانی و همراهانش  که عزت وشوکت وحشمت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند گرامی می دارم.
همچنین عرض تبریک و شادباش و بهترین آرزوها را برای تمام ایرانیان وهم‎استانی‎ها و عموم همشهریان این بندر کهن دارم.
در پایان لازم می‎دانم به پاس تمام همت‎ها و تلاش‌های همکارانم در مدیریت شهری، مراتب سپاس خود را به همه این عزیزان اعلام داشته و از شهروندان گرانقدر و عزیزم در بندر دیرسال بوشهر که با همدلی و همراهی در تسهیل امور، ما را در طول سال یاریگرند سپاسگزاری نمایم.
در سالی که گذشت ما خادمان شما با تمام توان کوشیدیم که وظایف محوله را به نحو احسن و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به سرانجام مطلوب برسانیم واینک در پایان سال ۹۸ از شما شهروندان گرامی خواهشمندم درراه سخت خدمتگزاری در سال جدید چونان همیشه  یار و یاور و راهنمای ما باشید تا همه باهم در سال نو دست در دست دهیم به مهر وبوشهر خویش را کنیم آباد.
با امید که هفت‎سین‎تان پراز سلامتی و سعادت باشد 
 نوروزتان پیروز، هر روزتان نوروز
سید نورالدین امیری
شهردار بندر بوشهر
۱ فروردین ۱۳۹۹ ۱۸:۰۰
تعداد بازدید : ۳,۰۸۹
کد خبر : ۱,۸۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید